اصل حقوق شهروندی در قضا

ارسال شده توسط ادمین در 1 آبان 1393 ساعت 23:27:11

اصل حقوق شهروندی در قضا

قانون مهمترین منبع تعیین جرایم و اجرای مجازات ها و همچنین حقوق و تکالیف شهروندان و حاکمیت است. رعایت حقوق شهروندی در یک نظام حقوقی عدالت محور منوط به حاکمیت قانون و تشکیلات قضایی شایسته و کارآمد می باشد.

قانون و تشکیلات قضایی شایسته و کارآمد به صورت مکمل نسبت به یکدیگر عمل می کنند . از طرفی قانون به تنهایی تضمین کننده حقوق اصحاب دعوا نخواهد بود و از طرف دیگر تشکیلات قضایی شایسته و کارآمد بدون وجود قانونی جامع و مانع مفید به فایده نیست.

از آنجا که رعایت حقوق دفاعی افراد جامعه مثل حق برخورداری از وکیل و یا حقوق تأمینی ایشان همانند حق جبران خسارت مادی و معنوی در سایه تحقق حاکمیت قانون و تشکیلات قضایی مطلوب امکان پذیر است در این نوشتار اصول حاکم بر دادرسی منصفانه با رویکرد حفظ حقوق شهروندی در خصوص حق حاکمیت قانون و تشکیلات قضایی مطلوب برای شهروندان جامعه در فقه امامیه و حقوق داخلی و اسناد بی نالمللی مورد بررسی قرار گرفت.

دریافت فایل اصل حقوق شهروندی در قضا

حق گستر

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080